jom kita lawan klik...

Rabu, 16 Mei 2012

berkorban apa saja....



selamat tengah malam semua.... ehh, ada ka selamat tengah malam...??? setahu aku masa kat sekolah dulu tak da pulak cikgu ajaq selamat tengah malam... tadi aku dok belek belek kereta kat mudah.my tu... aku adala perancangan nak beli kereta lain... ingat nak beli kereta terpakai je lah.... nak beli yang baru tak mampu... uhuk uhuk uhuk...

kali ni aku dah tak mau beli kereta buatan Malaysia... sebelum ni pun aku dah guna kereta buatan Malaysia... mula mula aku pakai wira aeroback, tukar kepada waja... waja asyik problem, tukar pulak ke perdana v6....

kereta pertama aku proton wira aeroback... model ni tak banyak masalah... dia jaga aku dengan baik... duit aku pun tak terbang banyak untuk repair dia...

pastu keluaq pulak waja... gatai pulak la nak tukaq pakai waja... model ni yang kedarah duit aku dengan banyak sekali... power window selalu lingkup... apa punya Proton... dahla mahai... bukan takat power window ja, pembuka pintu tu pun selalu patah... binawe sungguh... rata rata pemilik waja akan complain masalah ni jugak lah... kalau tak caya, cubala tanya kat sapa sapa yang pakai waja...

tak puas hati ngan waja, gedik pulak tukar ke perdana v6... kereta ja mahai, tapi lampu tak terang... bab minyak tak payah cerita la... kedarah bagai nak rak... orang kata perdana selalu akan rosak gearbox... tapi kereta aku alhamdulillah, gearbox ok je... tak dak masalah... sebabnya, aku dah bubuh coolant... kalau model 2005 ke atas, keluar ja dari kilang dah ada coolant siap... tapi aku punya model 2004... terpaksa bubuh sendiri coolant tu... kereta ni pun best, kalau setakat nak hentam 180km/j atau 200km/j, senang senang... selalu jugak la aku buat eksperimen... dan selalu jugak bini aku akan meroyan kat dalam kereta...

la ni, aku bercita cita untuk pakai jenama toyota pulak... impian tu nak beli model mpv la... bukan apa, masa aku pakai perdana tu, barang barang anak aku saja pun dah penuh bonet belakang... tu baru sorang anak... dari pengalaman yang lepas, aku buat keputusan kali ni beli saja mpv... lagipun boleh bawak ahli keluarga yang lain sama...

manalah tau kan, kot kot ada rezeki, boleh tambah seorang lagi... hahahahaha.... bukan tambah bini, tapi tambah anak... tapi kena ada kelulusan dari isteri aku dulu la... sebab dia yang akan terseksa... aku goyang kaki ja... hahahaha....

cukup waktu, dia jugakla yang akan bertarung nyawa... aku cuma dok tengok ja... ish ish ishh... besar sungguh pengorbanan seorang isteri dan ibu... eh eh eh, nak teremosi pulak... oklah, panjang berjela dah ni... satgi hampa boring pulak.... jumpa lagi dilain entry...




1 ulasan:

penyuluh perikanan berkata...

postingan yang bagus, sangat bermanfaat.sungguh blog yang sangat indah, penuh inspirasi dan daya kreasi saya menyukai
silahkan mampir ditunggu kawan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jual-jual...